Afhankelijk van het aantal personeelsleden binnen de organisatie, betaal je bij het afsluiten van een overeenkomst een abonnementsprijs. Hier zit het volgende bij inbegrepen:
- Kennismaking met vast contactpersoon;
- Intranetbericht en mail waarin ik mezelf introduceer;
- Dagelijkse bereikbaarheid en beschikbaarheid;
- Het registreren van situaties van ongewenst gedrag;
- Geanonimiseerd jaarverslag per mail (indien niets gemeld, dan hier een melding van).
Indien een melding binnenkomt (tegen het geldende uurtarief volgens de overeenkomst):
- Het verzorgen van de eerste opvang van werknemers die zijn lastiggevallen, die ondersteuning en een luisterend nodig hebben;
- Nagaan of een oplossing in informele sfeer mogelijk is;
- De medewerker informeren over eventuele andere oplossingsmogelijkheden, zoals klachtenprocedures;
- Het desgewenst begeleiden, als de werknemer de zaak aan de orde wil stellen bij een klachtencommissie of management van de organisatie;
- Indien nodig doorverwijzen naar andere hulpverlenende instanties.
Wat is aan te bevelen (tegen het geldende uurtarief volgens de overeenkomst):
- Het geven van voorlichting en eerste hulp bij ongewenst gedrag en hoe hiermee om te gaan, via onze online academy;
- Bespreken jaarverslag en adviezen;
- Nieuwsberichten schrijven voor intranet om iedereen scherp te houden;
- Ondersteunen bij het maken van een gedragscode (document waar de waarden en normen terug te vinden zijn van de organisatie).
- ondersteunen bij het maken van een risico-inventarisatie (RIE).